Telemedicina

Serviciul de telemedicina MediCall este un instrument digital pe care l-am dezvoltat pentru a inlesni accesul pacientilor nostri la consultatii medicale online realizate de specialistii Medicover. Consultatiile pot fi realizate pentru diagnosticarea unor afectiuni, monitorizarea tratamentelor si obtinerea unor recomandari medicale. MediCall poate fi accesat de pacienti indiferent de locatia in care se afla, prin intermediul unui computer conectat la Internet, fara a mai pierde timp cu deplasarea in clinica.

Telemedicina permite furnizarea de servicii medicale prin comunicare directa intre medic si pacient, indiferent de distanta dintre cei doi, prin intermediul unui computer sau smartphone conectat la Internet.

Accesarea serviciilor clinice la distanta prin MediCall ofera posibilitatea unui consult medical atunci cand este necesar, utilizand avantajele tehnologiei in beneficiul pacientului. Atunci cand vizita fizica in clinicile noastre nu este posibila din diverse motive, prin serviciul de MediCall:

  • Intrebarile legate de anumite simptome primesc raspuns calificat direct de la medic;
  • Medicul poate formula recomandari de analize necesare in stabilirea diagnosticului sau teste de screening pentru verificarea starii de sanatate ori trimiteri catre alte specialitati medicale daca situatia clinica o impune;
  • Rezultatele tratamentului sunt imbunatatite datorita comunicarii nemijlocite cu un specialist care are expertiza necesara sa examineze rezultate ale testelor de laborator si investigatiilor medicale efectuate in monitorizarea unor afectiuni cronice, care necesita supraveghere medicala constanta.

In anumite contexte, precum controlul bolilor infectioase, sau in situatii clinice deosebite (perioade de recuperare, tratamente cu imunosupresoare), pacientii pot accesa servicii de sanatate din confortul propriei case, fara sa se expuna riscurilor.

Cuprins

Ce este telemedicina?

Telemedicina este o forma moderna de furnizare a serviciilor medicale. Consultatiile medicale online permit depasirea barierelor geografice - medicul si pacientul pot colabora indiferent de locul in care se afla pacientul: acasa, la birou, in vacanta sau in alta localitate.

Consultatiile medicale pot avea loc de la distanta, fara ca pacientul sa fie prezent intr-o unitate medicala. In functie de particularitatile situatie medicale a pacientului, o consultatie la distanta este suficienta pentru medic pentru a pune un diagnostic si/ sau pentru a coordona un tratament eficient.

Telemedicina se preteaza si pentru continuarea si monitorizarea pacientului in timpul unui tratament. Pacientul are posibilitatea sa ia legatura cu medicul prin telemedicina si sa primeasca un sfat medical la momentul oportun. Medicul va evalua rezultatele analizelor si valorilor obtinute, avand posibilitatea sa adapteze conduita terapeutica in acord cu situatia clinica a pacientului, maximizand astfel eficacitatea tratamentului.

Scurt ghid de telemedicina – consultatii medicale online prin MediCall

Te poti programa pentru o consultatie de telemedicina MediCall daca prezinti una sau mai multe manifestari din cele enumerate mai jos, pentru a monitoriza anumite afectiuni cronice si tratamentul aferent, sau pentru interpretarea rezultatelor unor analize medicale.

Simptome pretabile pentru telemedicina MediCall

Simptome generale:

  • Cefalee, durere de cap
  • Greata, varsaturi
  • Durere abdominala, indiferent de localizare
  • Palpitatii
  • Durere sau intepaturi in piept
  • Durere de spate (dorsalgii)– indiferent de localizare – cervicale, toracale, lombare
  • Dureri articulare, musculare
  • Oboseala (astenie)
  • Ameteli.

Simptome specifice:

  • Eruptii cutanate (diverse modificari la nivelul pielii), inclusiv alergii
  • Leziuni cutanate – rani de exemplu
  • Cresteri ale tensiuni arteriale sau pulsului
  • Simptome specifice unei infectii de cai aeriene superioare sau inferioare – tuse, rinoree, durere in gat, febra, disfonie (raguseala)
  • Otalgie (durere de ureche)
  • Simptome digestive – diaree, constipatie, dureri abdominale specifice unei anumite patologii
  • Simptome oculare – jena, ochi rosu, senzatie de usturime sau “nisip in ochi”, secretie conjunctivala
  • Simptome urologice – jena sau usturime la urinare, urina modificata, asociate sau nu cu dureri lombare sau de abdomen inferior
  • Simptome ginecologice – leucoree modificata, jena sau usturimi, prurit in regiunea genitala.

Boli cronice

  • Control pentru monitorizarea unor boli cronice stabile, fara aparitia unor simptome acute legate de acestea
  • Investigatii de monitorizare a unor afectiuni cronice stabile.

Consultatii medicale la distanta pentru monitorizarea tratamentului prin MediCall

  • Monitorizare evolutie sub tratament pentru anumite afectiuni acute fara modificarea starii generale – infectii de tract respirator, infectii urinare sau genitale, eruptii cutanate, afectiuni acute ocular (conjunctivite), afectiuni digestive (enterocolite, gastrite);
  • Monitorizare evolutie sub tratament pentru boli cronice (hipertensiune arteriala - HTA, colon iritabil, diabet zaharat, afectiuni reumatologice, afectiuni dermatologice) – unde pacientul poate sa arate medicului obiectiv rezultate de tipul jurnalului tensional, valori ale glicemiei masurate, aspect cutanat, se poate discuta rezolutia sau ameliorarea simptomatologiei.

Consultatii medicale la distanta pentru interpretarea rezultatelor la analize

  • Interpretarea rezultatelor unor analize recomandate anterior.

Screening si preventie

  • Discutarea unor recomandari de investigatii uzuale la persoane asimptomatice.
  • Recomandari alimentare si generale pentru preventia sau reducerea riscurilor de imbolnavire ori pentru mentinerea efectului unor tratamente.

Epidemiologie si Medicina de calatorie

  • Sfaturi legate de o calatorie in anumite zone de pe glob – preventie si limitarea expunerii la boli infecto-contagioase, vaccinuri necesare sau masuri specifice de protectie in regiunea respectiva.

Psihologie

  • Consiliere psihologica in anumite situatii.

Trebuie sa ai in vedere ca telemedicina NU se preteaza urgentelor medicale, situatiilor in care resimti simptome acute cu afectarea starii generale, ai trecut printr-un  accident (casnic, rutier, agresiune) ori starea ta s-a modificat brusc in urma unui tratament. Toate aceste situatii necesita examinare fizica imediata de catre un medic in clinica/spital.

In cadrul consultatiei medicale online, medicul iti poate recomanda ca realizarea urmatoarei consultatii sa aiba loc fata in fata, in clinica. In acest caz, dupa incheierea sesiunii online, te rugam sa programezi si o consultatie in clinica Medicover, din „Contul Meu”, sau apeland la numarul de Call Center Medicover 021 9896.

Specialistii MediCall

In platforma MediCall ai acces la medici de specialitati diferite: cardiologie, dermatologie, diabet si boli de nutritie, endocrinologie, epidemiologie, gastroenterologie, hematologie, medicina generala, medicina interna, oftalmologie, ortopedie, pediatrie, pneumologie, psihiatrie, psihologie, reumatologie, urologie si proceduri de recuperare medicala.

Medicover isi rezerva dreptul de a modifica oricand lista medicilor care furnizeaza servicii medicale prin telemedicina. Lista actualizata cu medicii care presteaza servicii medicale prin telemedicina poate fi consultata in cadrul aplicatiei „Contul Meu Medicover”, in sectiunea Solicitare Programare MediCall

De asemenea, lista completa si actualizata a medicilor care sunt disponibili pentru servicii medicale prin telemedicina si pretul serviciilor prestate pot fi consultate oricand si in pagina https://www.medicover.ro/medici/medicall,s,s

 

Cum fac o programare MediCall?

MediCall este un serviciu de telemedicina extrem de simplu de utilizat, intuitiv si sigur. Serviciul este adresat tuturor pacientilor care vor sa beneficieze de consultatii medicale online.

Iata pasii ce trebuie urmati pentru efectuarea unei programari:

Pasul 1: Iti creezi cont sau te autentifici in platforma „Contul Meu Medicover”

„Contul Meu Medicover” este aplicatia web si de mobil prin care pacientii se pot programa la consultatii, pot vedea programul medicilor, au acces la rezultatele analizelor, ale investigatiilor medicale si la multe alte informatii utile.

Pentru pacientii care au mai accesat serviciile Medicover, autentificarea in „Contul Meu” se face prin codul de pacient MRN si parola primite la prima vizita in clinica.

Pentru pacientii care nu au mai accesat serviciile Medicover si nu pot ajunge in una din clinicile noastre, acestia se pot inregistra online in „Contul Meu Medicover” completand formularul disponibil la acest link:  https://bit.ly/3f5E1Iw  

Astfel vor obtine acces limitat la „Contul Meu” si vor putea face programari la serviciile Medicover, inclusiv consultatii de telemedicina.

 

Mai multe informatii despre cum poti activa „Contul Meu Medicover”, poti obtine aici.

 

Pasul 2: Te programezi online pentru o consultatie de telemedicina

Din aplicatia „Contul Meu”, apasa butonul Programeaza un MediCall pentru a incepe procesul de programare.

Alege specialitatea medicala care te intereseaza, limba in care doresti sa aiba loc consultatia, medicul, data si ora consultatiei. Valideaza selectia prin click pe Programeaza o consultatie.

Se va afisa un mesaj automat ca programarea ta a fost confirmata.

Acest mesaj va contine si tariful consultatiei, daca acest serviciu nu este acoperit de planul tau de abonament.

Pasul 3: Platesti online

Daca consultatia nu este inclusa in planul tau de abonament sau daca beneficiezi de discount, vei putea plati online tariful consultatiei MediCall sau restul de plata, dupa confirmarea programarii.

Pentru a beneficia de consultatie, te rugam sa platesti online prin accesarea butonului Pay Online in termen de 30 de minute de la confirmarea programarii sau prin accesarea link-ului de plata primit pe e-mail.

Daca plata consultatiei nu este efectuata in 30 de minute de la confirmarea programarii, programarea va fi anulata automat.

Pentru plata online a consultatiei MediCall, vei fi redirectionat automat catre pagina de plata PayU, unde vei achita suma de plata prin completarea datelor solicitate in campurile aferente.

Factura aferenta consultatiei online va fi transmisa pe e-mail dupa efectuarea platii.

Accesarea consultatiei MediCall

Pentru a intra in consultatia de telemedicina, ai la dispozitie doua modalitati:

  • Acceseaza link-ul MediCall primit pe e-mail sau
  • Acceseaza link-ul din „Contul Meu”, sectiunea Programarile mele.

Acesta te va directiona in pagina de autentificare a platformei MediCall unde trebuie sa introduci parola de la „Contul Meu” sau parola formata din Codul Numeric Personal (CNP), in functie de tipul de cont.

Gasesti detaliile despre conectarea in platforma de comunicare si in Ghidul MediCall pe care l-ai primit pe e-mail la confirmarea programarii.

Daca intampini dificultati in conectarea la MediCall, suna in Call Center 0219896 sau scrie-ne la adresa de e-mail feedback@medicover.ro

Cum te pregatesti pentru o consultatie medicala online

Inainte de a intra in consultatia de telemedicina, te rugam sa verifici ca:

  • Dispozitivul digital folosit are conexiune stabila la Internet
  • Microfonul si camera video a dispozitivului functioneaza.

Atunci cand accesezi serviciul de telemedicina de acasa sau de la birou, asigura-te ca esti intr-un spatiu linistit si ca nu vei fi intrerupt in timpul consultatiei.

Pentru o mai buna comunicare cu medicul, noteaza-ti inainte intrebarile pe care le ai despre starea ta de sanatate sau despre tratament.

Telemedicina - avantaje si limitari

Telemedicina prezinta o serie de avantaje de necontestat de care orice pacient conectat la internet se poate bucura: este accesibila si este foarte usor de utilizat.

Avantajele telemedicinei:

  • Pacientul, indiferent de locatia in care se afla, are acces la o echipa formata din medici de multiple specialitati.
  • Este economisit timp prin eliminarea deplasarii pacientului in clinica sau spital, mai ales cand vizita medicala presupune deplasarea in afara localitatii de domiciliu.
  • Programarea consultatiilor de telemedicina este usor de realizat, direct din Contul Meu.
  • Accesul in consultatia de telemedicina se realizeaza rapid fie direct din Contul Meu fie accesand link-ul special primit de pacient pe adresa de e-mail.
  • Vizitele medicale in clinica, care nu sunt neaparat necesare, sunt eliminate. Spre exemplu, consultatiile pentru recomandarea analizelor si investigatiilor de screening, interpretarea rezultatelor unor teste de laborator.
  • Elimina riscul ca pacientii cu o stare fragila de sanatate sau cu boli autoimune sa intre in contact cu alte persoane.

Telemedicina prezinta si o serie de limitari:

  • Absenta unui control fizic poate constitui un impediment in stabilirea diagnosticului medical, cu precadere pentru pacientii cu patologii complexe ce necesita examinari si investigatii detaliate, sau in cazul pacientilor cu multiple comorbiditati si un istoric medical extins.
  • Eventuale probleme de ordin tehnic pot afecta buna desfasurare a consultatiei online.